کارگاه‌های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران

لطفا براى مشاهده مشخصات كامل هر كدام از كارگاه‌ها روى نام آن‌ها و يا «دکمه جزئيات» كليك كنيد. براى ثبت نام در هركدام از كارگاه‌ها، برای بار اول ابتدا بايستی از طريق گزينه ثبت‌نام بالا سمت چپ صفحه، در سامانه ثبت‌نام کنيد. پس از ورود به سامانه و مراجعه به صفحه حاضر، كافى است کارگاه موردنظر را انتخاب کرده و سپس در صفحه بانک، هزينه آن را پرداخت نمائيد. پس از پرداخت هزينه، ثبت‌نام شما قطعی خواهد بود.

توجه: حد نصاب شرکت کنندگان برای برگزاری هر کارگاه، حداقل ده نفر خواهد بود. چنانچه تعداد ثبت‌نام کنندگان در هر کارگاه به حدنصاب ده نفر نرسد، کارگاه برگزار نشده و به جای ثبت‌نام صورت گرفته، حق شرکت در کارگاه ديگری به افراد ثبت‌نام کننده داده خواهد شد. متاسفانه امکان بازگرداندن هزينه ثبت‌نام پرداخت شده، در هرصورت به فرد پرداخت کننده وجود ندارد.

انتخاب
عنوان
تاریخ برگزاری
برگزار کننده
ظرفیت باقیمانده
جزییات
۱۴۰۱/۸/۴
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
اشتباهات رایج در مقاله‌نویسی
مدرس/مدرسان: دکتر اکبر شفیعی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۸/۴ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: سالن آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه، خیابان پورسینا، پلاک 7
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/8/4 هزینه: 500,000 ریال
ظرفیت: 20 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ثبت نام

                   

دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

اداره انتشارات و علم سنجی

راهنمای شرکت در کارگاه اشتباهات رایج در مقاله‌نویسی


 
سالانه حجم زیادی از پژوهش های پزشکی به چاپ می رسند، اما به همان نسبت نیز برخی پژوهش ها هیچگاه به چاپ نرسیده و بایگانی می شوند. یا اینکه مقالات با وجود برخوداری از کیفیت علمی بالا، به دلیل کیفیت پایین نگارش و آماده سازی، در ژورنال های سطح پایین به چاپ میرسند. یکی از دلایل مهم این مشکلات، نگارش نامناسب و آشنا نبودن پژوهشگران با روش های نگارش علمی، نوع مقاله بسته به نوع پژوهش و ارسال به مجلات علمی نامناسب است. در این کارگاه اشتباهات شایع در نگارش علمی، با در نظر گرفتن اصول اولیه پژوهش در پزشکی و نوع مقالات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
گروه های هدف:

*      هیات علمی
*      دستیاران تخصصی و فوق تخصصی
*      پژوهشگران علوم پزشکی
توجه: این کارگاه برای کسانی که تجربه مقاله نویسی در زمینه علوم پزشکی داشته باشند کارآیی خواهد داشت.
شرکت کنندگان در این کارگاه باید بتوانند در پایان:
1-      اشتباهات شایع در نگارش علمی را بشناسند.
2-      روش بررسی اجزای مقاله و اصلاحات آن را بشناسند.
3-      از بیان مناسب یافته های علمی و ابزارهای ارائه آن آگاه باشند.
4-      قادر به ویرایش و اصلاح مقالات علمی باشند.

به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ‌ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۲۲ و ۱۴۰۱/۸/۲۳
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
مرور نظام‌مند (Systematic Review)
مدرس/مدرسان: دکتر آرش جلالی، دکتر اکبر شفیعی
زمان برگزاری: ۲۲ و ۱۴۰۱/۸/۲۳ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: سالن آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه، خیابان پورسینا، پلاک 7
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/8/23 هزینه: 1,000,000 ریال
ظرفیت: 20 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام

                     

دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

اداره انتشارات و علم سنجی

راهنمای شرکت در کارگاه مرور نظام‌مند
(Systematic Review)



به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
در هرم ارزش علمی شواهد برای تصمیم‌گیری، مرور نظام‌مند در راس هرم قرار دارد. بدین معنی که یکی از بهترین انواع مطالعات برای جمع‌آوری و سنتز شواهد و نتیجه‌گیری بر اساس مجموعه‌ای از شواهد و پژوهش‌ها می‌باشد. امروزه عقیده بر این است که تصمیم‌گیری توسط ارائه‌دهندگان خدمات، باید بر اساس مجموعه شواهد موجود در یک موضوع صورت گیرد و نه بر اساس مطالعات منفرد و مجزا. لذا، انجام مطالعات مرور نظام‌مند و آشنایی پژوهشگران با چگونگی انجام این نوع مطالعات، به عنوان یکی از ابزارهای تصمیم‌سازی، علاوه بر اینکه توان پژوهشگران را در انجام این نوع ارزشمند از مطالعات افزایش می‌دهد، می‌تواند در تولید دانش کاربردی موثر باشد.

در این کارگاه مراحل انجام مرور نظام‌مند به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. این مراحل از انجام جستجوی نظام‌مند آغاز و با تجزیه و تحلیل نتایج خاتمه می‌یابد.

این کارگاه‌ها در دو روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ‌ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۴ و ۱۴۰۱/۹/۱۵
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
چگونه مقاله بنویسیم؟ (?How to write a paper)
مدرس/مدرسان: دکتر ولی‌اله بایگی، دکتر لیلا قالیچی
زمان برگزاری: ۱۴ و ۱۴۰۱/۹/۱۵ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/8 هزینه: 1,000,000 ریال
ظرفیت: 41 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

راهنمای شرکت در کارگاه چگونه مقاله بنویسیم؟
(How to write a paper?)
به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
هدف این کارگاه مرور اصول نگارش مقالاتی است که بر اساس پژوهش‌های علوم تجربی نوشته می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که نوع نگاه‏ کارگاه به این موضوع بر اساس پژوهش‌ها و مقالات علوم پزشکی و بهداشتی است. نظرسنجی‌های کارگاه‌های قبل نشان می‌دهند که افرادی بیشتر از کارگاه سود برده‌اند که آشنایی نسبی با اصول پژوهش در علوم پزشکی داشته‌اند و کسانی که در زمینه علوم محض فعالیت می‌کنند آن را قدری دور از علایق‌شان یافته‌اند. در این کارگاه معمولاً افرادی با زمینه‌های مختلف کاری و تحصیلی از قبیل پزشکان متخصص و عمومی، داروسازان، دکترا و کارشناسان ارشد رشته‌های علوم پایه پزشکی حضور دارند. مثال‌ها عمدتاً بر اساس پژوهش‌های پزشکی است ولی به شکلی انتخاب می‌شوند که برای کلیه افراد یاد شده قابل فهم باشند.
در طول دوره مهارت‌های نگارش اجزاء اصلی مقاله مرور می‌شود و با انجام کار عملی و نقد و بررسی مقالات ارائه ‌شده مورد تمرین قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود بعد از دوره شرکت‌کنندگان مقالات چاپ شده و یا در دست چاپ خود را با استفاده از مهارت‌های ارائه‌شده دوباره بازبینی کنند. متاسفانه امکان برگزاری جداگانه کارگاه برای افراد در سطوح و رشته‌های مختلف در حال حاضر فراهم نیست.

این کارگاه‌ها در دو روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۴۰۱/۹/۲۶
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
چگونه مقاله منتشر کنیم؟ (How to publish a paper)
مدرس/مدرسان: دکتر ولی‌اله بایگی، دکتر لیلا قالیچی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۹/۲۶ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/8 هزینه: 500,000 ریال
ظرفیت: 31 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

راهنمای شرکت در کارگاه چگونه مقاله منتشر کنیم؟
(How to publish a paper?)


به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
هدف این کارگاه مرور مطالبی در مورد انتشار مقالاتی است که بر اساس پژوهش‌های علوم تجربی نوشته می‌شوند. معمولاً توصیه می‌شود محققین قبل از شرکت در این کارگاه، در کارگاه مقاله‌‌نویسی شرکت کنند. از جمله مباحث این کارگاه Authorship و Publication ethics است که معمولاً مورد توجه شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین نحوه‌ی پاسخگویی به سؤالات داوران مجلات از مباحث مهم و کلیدی کارگاه است.
در طول دوره مهارت‌های مختلف انتشار مقاله مرور می‌شود و با انجام کار عملی و نقد و بررسی مقالات ارائه ‌شده مورد تمرین قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود بعد از دوره شرکت کنندگان مقالات چاپ شده و یا در دست چاپ خود را با استفاده از مهارت‌های ارائه‌ شده دوباره بازبینی کنند.

این کارگاه‌ها در یک روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۴۰۱/۱۰/۱۸
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
انتشار کتاب‌های آکادمیک توسط ناشران معتبر بین‌المللی
مدرس/مدرسان: دکتر نیما رضایی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: سالن آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه، خیابان پورسینا، پلاک7
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/10/18 هزینه: 500,000 ریال
ظرفیت: 20 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

راهنمای شرکت در کارگاه انتشار کتاب­های آکادمیک توسط ناشران معتبر بین المللی
(How to Edit and Publish an Academic Book with International Publishers?)


به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
عنوان این کارگاه آشنایی با چگونگی نگارش و انتشار کتاب‌های آکادمیک توسط ناشران معتبر بین المللی است. در این کارگاه عناوینی چون روند تدوین، نگارش پروپوزال، قرارداد با ناشر، تهیه فصول کتاب، مباحث اخلاقی چاپ کتاب، توزیع و بازاریابی مورد بحث قرار می‌گیرند و نمونه‌هایی از ناشرین و آثار به چاپ رسیده معرفی خواهند شد. شرکت‌کنندگان در این کارگاه حتما باید با اصول و مبانی نگارش مقاله علمی آشنایی کافی داشته باشند و چندین مقاله در حوزه تخصصی خود به چاپ رسانیده باشند.
جامعه هدف این کارگاه کسانی هستند که:
* با اصول و مبانی نگارش مقاله علمی آشنایی کافی داشته باشند.
* تا کنون چندین مقاله در حوزه تخصصی خود به چاپ رسانیده باشند و در حال حاضر تصمیم به نگارش کتاب دارند.
* مطالبی را برای انتشار کتاب آماده کرده‌اند و به دنبال ناشری معتبر برای چاپ کتاب خود می‌باشند.


مخاطبان این کارگاه، در وهله ی اول، اعضای محترم هیات علمی دانشگاه می باشند.


این کارگاه ها در یک روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۲ و ۱۴۰۱/۱۱/۳
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
مرور نظام‌مند (Systematic Review)
مدرس/مدرسان: دکتر آرش جلالی، دکتر اکبر شفیعی
زمان برگزاری: ۲ و ۱۴۰۱/۱۱/۳ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: سالن آموزشی کتابخانه مرکزی دانشگاه، خیابان پورسینا، پلاک 7
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/8 هزینه: 1,000,000 ریال
ظرفیت: 22 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام

                     

دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

اداره انتشارات و علم سنجی

راهنمای شرکت در کارگاه مرور نظام‌مند
(Systematic Review)



به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
در هرم ارزش علمی شواهد برای تصمیم‌گیری، مرور نظام‌مند در راس هرم قرار دارد. بدین معنی که یکی از بهترین انواع مطالعات برای جمع‌آوری و سنتز شواهد و نتیجه‌گیری بر اساس مجموعه‌ای از شواهد و پژوهش‌ها می‌باشد. امروزه عقیده بر این است که تصمیم‌گیری توسط ارائه‌دهندگان خدمات، باید بر اساس مجموعه شواهد موجود در یک موضوع صورت گیرد و نه بر اساس مطالعات منفرد و مجزا. لذا، انجام مطالعات مرور نظام‌مند و آشنایی پژوهشگران با چگونگی انجام این نوع مطالعات، به عنوان یکی از ابزارهای تصمیم‌سازی، علاوه بر اینکه توان پژوهشگران را در انجام این نوع ارزشمند از مطالعات افزایش می‌دهد، می‌تواند در تولید دانش کاربردی موثر باشد.

در این کارگاه مراحل انجام مرور نظام‌مند به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. این مراحل از انجام جستجوی نظام‌مند آغاز و با تجزیه و تحلیل نتایج خاتمه می‌یابد.

این کارگاه‌ها در دو روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ‌ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۸ و ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
چگونه مقاله بنویسیم؟ (?How to write a paper)
مدرس/مدرسان: دکتر ولی‌اله بایگی، دکتر لیلا قالیچی
زمان برگزاری: ۱۸ و ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/19 هزینه: 1,000,000 ریال
ظرفیت: 36 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

راهنمای شرکت در کارگاه چگونه مقاله بنویسیم؟
(How to write a paper?)
به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
هدف این کارگاه مرور اصول نگارش مقالاتی است که بر اساس پژوهش‌های علوم تجربی نوشته می‌شوند. توجه به این نکته ضروری است که نوع نگاه‏ کارگاه به این موضوع بر اساس پژوهش‌ها و مقالات علوم پزشکی و بهداشتی است. نظرسنجی‌های کارگاه‌های قبل نشان می‌دهند که افرادی بیشتر از کارگاه سود برده‌اند که آشنایی نسبی با اصول پژوهش در علوم پزشکی داشته‌اند و کسانی که در زمینه علوم محض فعالیت می‌کنند آن را قدری دور از علایق‌شان یافته‌اند. در این کارگاه معمولاً افرادی با زمینه‌های مختلف کاری و تحصیلی از قبیل پزشکان متخصص و عمومی، داروسازان، دکترا و کارشناسان ارشد رشته‌های علوم پایه پزشکی حضور دارند. مثال‌ها عمدتاً بر اساس پژوهش‌های پزشکی است ولی به شکلی انتخاب می‌شوند که برای کلیه افراد یاد شده قابل فهم باشند.
در طول دوره مهارت‌های نگارش اجزاء اصلی مقاله مرور می‌شود و با انجام کار عملی و نقد و بررسی مقالات ارائه ‌شده مورد تمرین قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود بعد از دوره شرکت‌کنندگان مقالات چاپ شده و یا در دست چاپ خود را با استفاده از مهارت‌های ارائه‌شده دوباره بازبینی کنند. متاسفانه امکان برگزاری جداگانه کارگاه برای افراد در سطوح و رشته‌های مختلف در حال حاضر فراهم نیست.

این کارگاه‌ها در دو روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۴۰۱/۱۲/۹
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
چگونه مقاله منتشر کنیم؟ (How to publish a paper)
مدرس/مدرسان: دکتر ولی‌اله بایگی، دکتر لیلا قالیچی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۲/۹ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/12/9 هزینه: 500,000 ریال
ظرفیت: 30 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری

راهنمای شرکت در کارگاه چگونه مقاله منتشر کنیم؟
(How to publish a paper?)


به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
هدف این کارگاه مرور مطالبی در مورد انتشار مقالاتی است که بر اساس پژوهش‌های علوم تجربی نوشته می‌شوند. معمولاً توصیه می‌شود محققین قبل از شرکت در این کارگاه، در کارگاه مقاله‌‌نویسی شرکت کنند. از جمله مباحث این کارگاه Authorship و Publication ethics است که معمولاً مورد توجه شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین نحوه‌ی پاسخگویی به سؤالات داوران مجلات از مباحث مهم و کلیدی کارگاه است.
در طول دوره مهارت‌های مختلف انتشار مقاله مرور می‌شود و با انجام کار عملی و نقد و بررسی مقالات ارائه ‌شده مورد تمرین قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود بعد از دوره شرکت کنندگان مقالات چاپ شده و یا در دست چاپ خود را با استفاده از مهارت‌های ارائه‌ شده دوباره بازبینی کنند.

این کارگاه‌ها در یک روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۵ و ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اداره انتشارات و علم‌سنجی
-
نقد و داوری مقاله (Peer Review & Critical Appraisal)
مدرس/مدرسان: دکتر ولی‌اله بایگی، دکتر لیلا قالیچی
زمان برگزاری: ۱۵ و ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ساعت 9 تا 14 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/12/16 هزینه: 1,000,000 ریال
ظرفیت: 30 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ✓   فایل‌های پیوست ثبت نام


دانشگاه علوم پزشکی تهران
معاونت تحقیقات و فن‏اوری



راهنمای شرکت در کارگاه نقد و داوری مقاله
(Peer Review & Critical Appraisal)



به متقاضیان شرکت در این کارگاه موکدا توصیه می شود لطفا قبل از شرکت در کارگاه این راهنما را با دقت مطالعه فرمایید.
این کارگاه اصول نقد و داوری مقالات منتج از پژوهش‌های علوم پزشکی و بهداشتی را مرور می‌کند. کارگاه در وحله‌ی اول به کسانی توصیه می‌شود که کار نقد و داوری مقالات را برای ژورنال‌های داخلی یا خارجی انجام می‌دهند و می‌خواهند با روش‌های استاندارد داوری بیشتر آشنا شوند. از آنجا که در صورت آشنا شدن با روش‌های داوری، افراد می‌توانند در نگارش مقاله خود دقت بیشتری کنند و حداقل از اشتباهات رایج اجتناب کنند، معمولاً بخشی از شرکت‌کنندگان کارگاه را نویسندگان مجرب‏‌تر مقالات تشکیل می‌دهند.

در این کارگاه اطلاعاتی در مورد چک لیست‌های داوری مقالات ارائه می‌شود و چند چک لیست انتخابی مورد بحث و بررسی بیشتر قرار می‌گیرند. همچنین در کارهای گروهی چند مقاله چاپ شده مورد داوری بر اساس چک لیست قرار می‌گیرند.

 

این کارگاه‌ها در دو روز از ساعت 9 صبح تا 14 برگزار می‌گردد.
این کارگاه برای افرادی که در زمینه علوم پزشکی یا بهداشتی تحصیل نکرده‌اند توصیه نمی‌شود.
لطفا توجه فرمایید:
  • به دلیل واریز هزینه شرکت در کارگاه به حساب دولتی، در صورت انصراف از شرکت در کارگاه، وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
  • برای دریافت گواهی ابتدا از طریق نام کاربری و پسورد خود، در صفحه اصلی سایت وارد کارتابل شخصی شوید و با انتخاب کارگاه مورد نظر بر روی لینک دریافت گواهینامه شرکت در کارگاه کلیک فرمایید.

۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
-
مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران (دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت)
مدرس/مدرسان: خانم پروانه مدیرامانی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - ساعت 13:00- 10:00 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/23 هزینه: رایگان
ظرفیت: 50 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ثبت نام

مهارت‌های ارتباطی مجموعه‌ای از توانایی‌ها نظیر شیوه‌ها و تمرین‌های آگاهانه‌ای است که از طریق آنها تعاملات موثر بین فردی و فرآیند ارتباط شکل می‌گیرد. این مهارت‌های بین فردی را به طور کلی می‌توان به مهارت‌های گفتاری، مهارت‌های شنیداری و مهارت‌های بازخوردی تقسیم کرد. برگزاری این دوره آموزشی برای کتابداران بسیار ضروری و بااهمیت است. زیرا میزان آشنایی و برخورداری کتابدار از انواع مهارت‌های ارتباطی اعم از کلامی و غیرکلامی بر کمیت و کیفیت مراجعه کاربران به آنان تاثیر‌گذار است به گونه‌ای که تصمیم مراجعه مجدد به کتابخانه و آن فرد متخصص نظیر کتابدار مرجع، منوط به همین تجربه تعاملی و ارتباطی با کتابدار است.

اهداف برگزاری این دوره عبارت است از:
  • شناساندن اهميت و ضرورت مهارت‌هاي ارتباطي در كتابخانه
  • آشنايي با انواع مهارت‌هاي ارتباطي موثر براي كتابداران به ويژه كتابداران دانشگاهي
  • شناساندن تاثير آشنايي با مهارت‌هاي ارتباطي در ميزان رضايت شغلي كتابداران
  • شناساندن ارتباط ميان دارا بودن مهارت‌هاي ارتباطي با ارائه خدمات با كيفيت، نوآوري و خلاقيت در محيط كتابخانه

۱۴۰۱/۱۲/۲
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
-
روش‌های بهبود عملکرد در کتابخانه‌ها (دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت)
مدرس/مدرسان: خانم دکتر فرزانه فضلی
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۲/۲ - ساعت 12:00- 9:00 مکان برگزاری: کارگاه به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/12/1 هزینه: رایگان
ظرفیت: 50 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ثبت نام

با توجه گسترش روزافزون علوم و فنون در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، کتابخانه‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که دسترسی آسان به انبوه دانش بشری را میسر ساخته و تبادل افکار را امکان‌پذیر می‌سازند. یکی از شاخص‌های اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها نیز سهم یک جامعه در تولید دانش است که با توجه به نقش کتابخانه‌ها در این روند، ارزیابی عملکرد کتابخانه‌ها و بالتبع ارتقای کارایی آن‌ها اهمیتی روزافزون یافته است. در این دوره تلاش می‌شود، مهمترین ابزارهای ارزیابی عملکرد کتابخانه برای آگاهی مدیران از کتابخانه‌ها و کتابداران معرفی شوند و نحوه استخراج و بهره‌برداری از ابزارهای موجود در سنجش عملکرد کتابخانه‌ها آموزش داده شود و سرانجام راهکارهای بهیود عملکرد ارائه می‌شود.

اهداف برگزاری این دوره عبارت است از:
  • شناسایی مفاهیم و شاخص‌های کیفیت در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • آگاهی از روش‌های اعتبارسنجی، شاخص‌های عملکردی در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • SERVQUAL
  • LibQUAL
  • ACRL
  • آگاهی از اثربخشی خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی
  • ارائه پیشنهادات کاربردی در بهبود عملکرد کتابخانه‌های دانشگاهی

۱۴۰۱/۱۱/۹
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
-
آموزش میز مرجع مجازی (دانشکده ها)
مدرس/مدرسان: سرکار خانم مرضیه رضائیان
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۱/۹ - ساعت 11:00-9:00 مکان برگزاری: سایت آموزشی کتابخانه مرکزی
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/9 هزینه: رایگان
ظرفیت: 20 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ثبت نام

 
در این نوع میز مرجع مجازی کاربران به صورت فیزیکی در مقابل میز مرجع کتابخانه حضور ندارند، لیکن می‌توانند با پرسش و پاسخ به هر دو صورت آنلاین و آفلاین از کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌ها، خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. لذا اهداف برگزاری این دوره آموزشی عبارتند از:
 
  • آشنایی با نحوه کار با نرم‌افزار میز مرجع مجازی
  • برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران و اعضا
  • ارائه خدمات غیرحضوری، گسترش و بهبود خدمات مرجع و اطلاع‌رسانی کتابخانه
  • تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قرار دادان اطلاعات
  • پرسش و پاسخ از کتابدار به صورت آنلاین و آفلاین

۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
-
آموزش میز مرجع مجازی (بیمارستان‌ها و مراکز)
مدرس/مدرسان: سرکار خانم مرضیه رضائیان
زمان برگزاری: ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ساعت 11:00-9:00 مکان برگزاری: سایت آموزشی کتابخانه مرکزی
آخرین مهلت ثبت نام: 1401/11/10 هزینه: رایگان
ظرفیت: 20 نفر ظرفیت باقیمانده: -

✓   اهداف و توضیحات ثبت نام

در این نوع میز مرجع مجازی کاربران به صورت فیزیکی در مقابل میز مرجع کتابخانه حضور ندارند، لیکن می‌توانند با پرسش و پاسخ به هر دو صورت آنلاین و آفلاین از کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌ها، خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. لذا اهداف برگزاری این دوره آموزشی عبارتند از:
 
  • آشنایی با نحوه کار با نرم‌افزار میز مرجع مجازی
  • برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران و اعضا
  • ارائه خدمات غیرحضوری، گسترش و بهبود خدمات مرجع و اطلاع‌رسانی کتابخانه
  • تسریع در پاسخگویی به نیازهای کاربران و در دسترس قرار دادان اطلاعات
  • پرسش و پاسخ از کتابدار به صورت آنلاین و آفلاین






© 2023 All Rights Reserved | TUMS Workshops Management System

Designed & Developed by: Yektaweb